Partnerem nejbližšího ligového utkání s Duklou Praha se stal výrobce špičkových provozních kapalin do automobilů a autokosmetiky - Carlson. Spojení Viktorie Plzeň a Carlsonu přináší všem návštěvníkům nedělního ligového zápasu možnost vyhrát zajímavé ceny v poločasové soutěži.

Společnost Filson s.r.o. byla založena v létě roku 1993 jako čistě rodinná firma se zaměřením na prodej autopříslušenství a to především prostřednictvím dvou prodejních kanálů: čerpacích stanic a nezávislých prodejen. V prvních letech své činnosti se firma soustřeďovala především na distribuci evropských značek, jakými byly výrobky společností Aroso GmbH a Filmer GmbH v regionu České republiky. Ještě v 90. letech minulého století začala distribuovat své výrobky prostřednictvím obchodních řetězců a díky tomuto kroku se mohla uskutečnit zásadní změna firemní koncepce nákupu a prodeje. 


Od konce devadesátých let pak začala společnost Filson s.r.o. samostatně nakupovat většinu svých výrobků z Asie. Byl zastaven nákup od evropských dodavatelů a firma začala přes své prodejní kanály distribuovat výrobky pod vlastním označením Filson. Ty se i díky své výrazné barevné kombinaci brzy staly pevnou součástí prezentace téměř všech velkých prodejců. Vzhledem k neustále rostoucím prodejům firmy a navýšené poptávce o další sortiment (vyvolané především obchodními partnery) se firma rozhodla hledat investiční příležitost, prostřednictvím které by bylo možné doplnit tehdy nabízené produktové portfolio a zároveň najít efektivní prorůstové synergie zaručující zajištění komplexnosti nabídky v kategorii automotive.

V roce 2010 se následně začala psát i historie značky Carlson. V létě onoho roku koupila firma Filson s.r.o. opavskou společnost Hekra s.r.o., která se do té doby zabývala výrobou olejů, provozních kapalin a autokosmetiky, a na jejích základech začala budovat a tvořit historii značka Carlson. Po důkladné analýze stavu a možností výrobního závodu v Opavě, začala v roce 2011 citlivá, postupná, ale zcela cílená rekonstrukce tohoto výrobního závodu. Bylo rozhodnuto zcela přepracovat stávající výrobní orientaci závodu především s přihlédnutím na rozvojové možnosti. Ty byly dány na straně jedné lokalitou a na straně druhé stavem trhu. Část závodu byla zcela zbourána a na jejím místě byly postaveny nové výrobní prostory. Zbývající části nyní procházejí postupnou rekonstrukcí, aby splňovaly požadavky pro zavádění nových technologií. 

Již v roce 2010 si firma Filson vytyčila, že každý rok zavede a zprovozní novou výrobní či balící technologii s cílem stát se na trhu inovátorskou a technologickou jedničkou. Tento cíl se společnosti bezezbytku daří naplňovat a díky tomu je schopna každým rokem uvádět na trh 5 až 10 zcela nových vlastních výrobků.


V současné době se v opavském závodě vyrábí více jak 200 vlastních produktů a toto množství každým rokem roste. Portfolio výrobků dnes obsahuje celou paletu provozních kapalin, od destilované vody, přes letní a zimní směsi do ostřikovačů až po chladící směsi. V roce 2013 přišla firma na trh s novým revolučním obalem - tzv. „chytrým kanystrem“, který rozvířil do té doby stojaté vody v přístupu k obalům používaným pro oblast automotive na českém trhu.

Vedle této inovace v oblasti obalové techniky implementovala firma Filson v roce 2013 plnící linku na aerosolové spreje a stala se jednou z mála českých a slovenských firem využívající vlastní technologie pro plnění těchto sprejů. To s sebou nese i nutnost vývoje a testování těchto produktů. Od té doby byly na trh uvedeny vlastní nové řady technických sprejů, např. Multifunkční sprej, Grafitový sprej, Konzervační sprej, Čistič motorů apod. Posledními výrobky uvedenými na trh z této řady byly Odstraňovač graffiti a Odstraňovač nálepek. Vedle technické řady byla vyvinuta i celá škála čistících výrobků od různých čističů palubních desek a interiérů až po přípravky proti zamlžení oken, či rozmrazování skel a zámků. 

Samostatnou kapitolou je i plnění provozních kapalin do ekologicky méně zatěžujících obalů, tzv. stand up pouches čili stojacích sáčků (v České republice do té doby běžně prodávaných pod zcela chybným a pro zákazníka matoucím názvem softpack). Výhodou těchto sáčků je nižší hmotnost a tím pádem i nižší odpadové zatížení. U těchto výrobků se podařilo nastavit proces plnění a výroby tak efektivně, že to umožnilo snížení v té době aktuální prodejní ceny na trhu o více než 50 %. 

V letošním roce firma Filson realizovala televizní kampaň na novou řadu kvalitních motorových olejů, tzv. Carlson Premium Quality, která je určena pro náročného zákazníka. Vedle těchto zmíněných produktů, a s ohledem na důraz kladený na kvalitu výrobků Carlson, přistoupila firma v roce 2013 na vývoj a následnou implementaci nové levnější řady výrobků pod obchodním názvem ROX, která je určena především cenově senzitivnějším zákazníkům. 

Kromě přípravků na údržbu a čištění automobilů vyvinula firma také širokou řadu výrobků určených na čištění a péči o zahradní nábytek a venkovní plochy, kterou nabízí pod označením Carlson Garden.

Carlson se snaží být odborníkem a rádcem především v oblasti péče o automobil. Snaží se hledat vyvážený vztah se svými zákazníky, naslouchat jejich nápadům či připomínkám a ty pak následně uplatňovat v praxi při zdokonalování jednotlivých výrobků. Zároveň je jeho snahou přinášet na trh nové, do té doby neotřelé výrobky či druhy obalů, které umožňují zákazníkům jejich komfortnější a efektivnější používání. Vzájemná komunikace se stává jedním z klíčových faktorů při zavádění inovačních prvků do života této značky a zdokonalování jejích produktů. Cílem značky Carlson je plná spokojenost zákazníků, kterým chce nabízet produkty nejvyšší kvality, která nepodléhá žádným kompromisům. To vše za korektní a férové ceny.


Heslem značky Carlson je kvalita bez kompromisů. Proto i v oblasti SCR je její snahou budovat systematický přístup k odpovědnému chování a posilovat hodnoty a poslání podniku. Cílem firmy bylo vybudovat dlouhodobé, intenzivní a kvalitativně pevné vztahy se svými zaměstnanci a obchodními partnery. Významná je jistě 11 let trvající spolupráce s Mgr. Kateřinou Kolářovou, která se významně podílela na vzniku interního firemního projektu, jehož cílem je zlepšení kvality života zaměstnanců. Díky sázce na dlouhodobou práci a budování vztahu se zaměstnanci byla společnost Filson odměněna nízkou mírou fluktuace a může se pyšnit tím, že více než polovina jejích zaměstnanců s ní společně buduje firmu již více než 20 let. Dodržování pracovních standardů, lidských práv a budování dobrých vztahů s obchodními partnery je pro značku Carlson naprostou samozřejmostí. 

V roce 2013 se firma stala držitelem vysoce prestižního ocenění „TOP RATING“ udělovaného společností Dun & Bradstreet. Společnost se tak dlouhodobě řadí mezi nejlépe hodnocené společnosti v České republice. 

V oblasti ekologie, vedle výroby ekologicky šetrných produktů a v zavádění ekologických obalů klade značka Carlson důraz především na ekologicky šetrnou výrobu. Při rekonstrukci závodu byly zlikvidovány stovky tun ekologických zátěží, které byly vytvořeny předchozími majiteli. Při zavádění nových technologií se firma zaměřuje (vedle výkonových parametrů) především na energetickou náročnost, aby neustále snižovala energetické zatížení výroby a tím šetřila zdroje planety. Společnost Filson také dlouhodobě podporuje projekty dětských táborů.

ZAJÍMAVOSTI

• 200 vlastních produktů produkuje opavský závod firmy Filson
• 50% - až o tolik procent se podařilo firmě snížit cenu svých výrobků, které byly plněny do ekologicky méně zatěžujících obalů, tzv. stand up pouches
• minimálně 5 až 10 nových výrobků uvede značka Carlson ročně na trh
• více než polovina nynějších zaměstnanců buduje firmu přes 20 let
• 2015 - rok založení pobočky na Slovensku