Týden pohodlí na viktorce

Fotbalová abeceda

Individuální trénink

Máte doma mladého fotbalistu a chcete, aby byl stoprocentně připraven na tréninky pod vedením mládežnických trenérů Viktorie Plzeň? Na následujících řádcích najde každý malý fotbalista cviky, které může trénovat odpoledne po škole venku na trávě, nebo klidně i v pohodlí domova.

Rukami trenérů Viktorie Plzeň prošly mnohé známé tváře českého sportu. Za všechny lze jmenovat například Pavla Nedvěda, Davida Limberského nebo Vladimíra Daridu. Všichni tři se shodují, že práce navíc je to, co jim v pozdějších letech pomohlo k úspěšnému fotbalovému rozvoji.

1. Našlapovačka

Popis cviku: Hráč střídavě našlapuje na míč pravou a levou nohou.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - v pohybu (vpřed, vzad, dokola)
  • - kombinace s dalšími cviky

2. Rolování pata-špička

Popis cviku: Rolování podrážkou na míči od paty až ke špičce. Noha je celou dobu na míči. Po chvilce vyměňte nohy.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky

3. Rolování vnitřní-vnější

Popis cviku: Rolování podrážkou na míči od paty až ke špičce. Noha je celou dobu na míči. Po chvilce vyměňte nohy.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky

4. Pinčes

Popis cviku: Míč se posouvá mezi pravou a levou vnitřní částí nohy. Nohy mírně pokrčené v kolenou, pracují směrem nahoru. Ruce pracují obdobně jako při běhu.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - v pohybu (vpřed, vzad, dokola)
  • - kombinace s dalšími cviky

5. Stažení míče a přímý nárt

Popis cviku: Stažení míče podrážkou směrem k sobě a poté odehrání přímým nártem vpřed do původní polohy. Po chvilce vyměňte nohy.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - v pohybu (vpřed, vzad, dokola)

6. Véčko

Popis cviku: Stažení míče a posun vnitřním nártem do strany, poté míč zachytí druhá noha.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - v pohybu (vpřed, vzad, dokola)
  • - kombinace s dalšími cviky

7. Křížné véčko

Popis cviku: Stažení míče přes nohu a posun vnějším nártem do strany, poté míč zachytí druhá noha.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - v pohybu (vpřed, vzad, dokola)
  • - kombinace s dalšími cviky

8. Véčko stažením křižmo

Popis cviku: Stažení míče přes nohu a posun vnitřní částí nártu do strany, poté míč zachytí druhá noha.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - v pohybu (vpřed, vzad, dokola)
  • - kombinace s dalšími cviky

9. Převalovačka

Popis cviku: Převalení podrážkou do strany (dovnitř), poté druhá noha.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - v pohybu

10. Nůžky

Popis cviku: Přešlápnutí míče jednou nohou, pohyb je veden zevnitř ven.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - vložený dotek druhou nohou
  • - násobené nůžky (dvojité, trojité,..)
  • - kombinace s dalšími cviky

11. Přešlapovačka

Popis cviku: Přešlápnutí míče jednou nohou, pohyb je veden z venku dovnitř.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - vložený dotek druhou nohou
  • - násobené nůžky (dvojité, trojité,..)
  • - kombinace s dalšími cviky

12. Trojúhelník před tělem

Popis cviku: Stažení míče podrážkou k sobě a okamžité přiťuknutí vnitřní částí nohy do strany (tou samou nohou), poté úder vnitřní částí druhé nohy směrem vpřed do vrcholu trojúhelníku.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - otáčení dokola
  • - v pohybu vpřed, vzad

13. Převalovačka s našlapovačkou

Popis cviku: Převalení podrážkou jedné nohy do strany, našlápnutí na míč druhé nohy a ihned té co převalovala. Poté míč převaluje zpět vzdálenější noha od středu.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - v pohybu

14. Vnitřní a vnější nárt

Popis cviku: Odehrání vnějším nártem do strany a ihned vnitřním nártem zpět téže nohy. Poté odehrává druhá noha opět vnějším a pak vnitřním nártem do strany.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - v pohybu

15. Pinčes s převalovačkou

Popis cviku: Míč je odehrán dvakrát vnitřními částmi nohy, poté noha, která začala úder, převaluje do strany.

Zvýšení obtížnosti:

  • - zvyšujeme rychlost provedení
  • - s poskoky
  • - v pohybu
 
© FC VIKTORIA Plzeň & eSports.cz, s.r.o. & Beneš & Michl
facebook |  twitter |  Google+ |  YouTube |  RSS kanál