Partnerem nejbliího ligového utkání s Duklou Praha se stal výrobce pičkových provozních kapalin do automobilů a autokosmetiky - Carlson. Spojení Viktorie Plzeň a Carlsonu přináí vem návtěvníkům nedělního ligového zápasu monost vyhrát zajímavé ceny v poločasové soutěi.
Společnost Filson s.r.o. byla zaloena v létě roku 1993 jako čistě rodinná firma se zaměřením na prodej autopřísluenství a to předevím prostřednictvím dvou prodejních kanálů: čerpacích stanic a nezávislých prodejen. V prvních letech své činnosti se firma soustřeďovala předevím na distribuci evropských značek, jakými byly výrobky společností Aroso GmbH a Filmer GmbH v regionu České republiky. Jetě v 90. letech minulého století začala distribuovat své výrobky prostřednictvím obchodních řetězců a díky tomuto kroku se mohla uskutečnit zásadní změna firemní koncepce nákupu a prodeje.Od konce devadesátých let pak začala společnost Filson s.r.o. samostatně nakupovat větinu svých výrobků z Asie. Byl zastaven nákup od evropských dodavatelů a firma začala přes své prodejní kanály distribuovat výrobky pod vlastním označením Filson. Ty se i díky své výrazné barevné kombinaci brzy staly pevnou součástí prezentace téměř vech velkých prodejců. Vzhledem k neustále rostoucím prodejům firmy a navýené poptávce o dalí sortiment (vyvolané předevím obchodními partnery) se firma rozhodla hledat investiční příleitost, prostřednictvím které by bylo moné doplnit tehdy nabízené produktové portfolio a zároveň najít efektivní prorůstové synergie zaručující zajitění komplexnosti nabídky v kategorii automotive.
V roce 2010 se následně začala psát i historie značky Carlson. V létě onoho roku koupila firma Filson s.r.o. opavskou společnost Hekra s.r.o., která se do té doby zabývala výrobou olejů, provozních kapalin a autokosmetiky, a na jejích základech začala budovat a tvořit historii značka Carlson. Po důkladné analýze stavu a moností výrobního závodu v Opavě, začala v roce 2011 citlivá, postupná, ale zcela cílená rekonstrukce tohoto výrobního závodu. Bylo rozhodnuto zcela přepracovat stávající výrobní orientaci závodu předevím s přihlédnutím na rozvojové monosti. Ty byly dány na straně jedné lokalitou a na straně druhé stavem trhu. Část závodu byla zcela zbourána a na jejím místě byly postaveny nové výrobní prostory. Zbývající části nyní procházejí postupnou rekonstrukcí, aby splňovaly poadavky pro zavádění nových technologií.
Ji v roce 2010 si firma Filson vytyčila, e kadý rok zavede a zprovozní novou výrobní či balící technologii s cílem stát se na trhu inovátorskou a technologickou jedničkou. Tento cíl se společnosti bezezbytku daří naplňovat a díky tomu je schopna kadým rokem uvádět na trh 5 a 10 zcela nových vlastních výrobků.
V současné době se v opavském závodě vyrábí více jak 200 vlastních produktů a toto mnoství kadým rokem roste. Portfolio výrobků dnes obsahuje celou paletu provozních kapalin, od destilované vody, přes letní a zimní směsi do ostřikovačů a po chladící směsi. V roce 2013 přila firma na trh s novým revolučním obalem - tzv. chytrým kanystrem, který rozvířil do té doby stojaté vody v přístupu k obalům pouívaným pro oblast automotive na českém trhu.
Vedle této inovace v oblasti obalové techniky implementovala firma Filson v roce 2013 plnící linku na aerosolové spreje a stala se jednou z mála českých a slovenských firem vyuívající vlastní technologie pro plnění těchto sprejů. To s sebou nese i nutnost vývoje a testování těchto produktů. Od té doby byly na trh uvedeny vlastní nové řady technických sprejů, např. Multifunkční sprej, Grafitový sprej, Konzervační sprej, Čistič motorů apod. Posledními výrobky uvedenými na trh z této řady byly Odstraňovač graffiti a Odstraňovač nálepek. Vedle technické řady byla vyvinuta i celá kála čistících výrobků od různých čističů palubních desek a interiérů a po přípravky proti zamlení oken, či rozmrazování skel a zámků.
Samostatnou kapitolou je i plnění provozních kapalin do ekologicky méně zatěujících obalů, tzv. stand up pouches čili stojacích sáčků (v České republice do té doby běně prodávaných pod zcela chybným a pro zákazníka matoucím názvem softpack). Výhodou těchto sáčků je nií hmotnost a tím pádem i nií odpadové zatíení. U těchto výrobků se podařilo nastavit proces plnění a výroby tak efektivně, e to umonilo sníení v té době aktuální prodejní ceny na trhu o více ne 50 %.
V letoním roce firma Filson realizovala televizní kampaň na novou řadu kvalitních motorových olejů, tzv. Carlson Premium Quality, která je určena pro náročného zákazníka. Vedle těchto zmíněných produktů, a s ohledem na důraz kladený na kvalitu výrobků Carlson, přistoupila firma v roce 2013 na vývoj a následnou implementaci nové levnějí řady výrobků pod obchodním názvem ROX, která je určena předevím cenově senzitivnějím zákazníkům.
Kromě přípravků na údrbu a čitění automobilů vyvinula firma také irokou řadu výrobků určených na čitění a péči o zahradní nábytek a venkovní plochy, kterou nabízí pod označením Carlson Garden.
Carlson se snaí být odborníkem a rádcem předevím v oblasti péče o automobil. Snaí se hledat vyváený vztah se svými zákazníky, naslouchat jejich nápadům či připomínkám a ty pak následně uplatňovat v praxi při zdokonalování jednotlivých výrobků. Zároveň je jeho snahou přináet na trh nové, do té doby neotřelé výrobky či druhy obalů, které umoňují zákazníkům jejich komfortnějí a efektivnějí pouívání. Vzájemná komunikace se stává jedním z klíčových faktorů při zavádění inovačních prvků do ivota této značky a zdokonalování jejích produktů. Cílem značky Carlson je plná spokojenost zákazníků, kterým chce nabízet produkty nejvyí kvality, která nepodléhá ádným kompromisům. To ve za korektní a férové ceny.
Heslem značky Carlson je kvalita bez kompromisů. Proto i v oblasti SCR je její snahou budovat systematický přístup k odpovědnému chování a posilovat hodnoty a poslání podniku. Cílem firmy bylo vybudovat dlouhodobé, intenzivní a kvalitativně pevné vztahy se svými zaměstnanci a obchodními partnery. Významná je jistě 11 let trvající spolupráce s Mgr. Kateřinou Kolářovou, která se významně podílela na vzniku interního firemního projektu, jeho cílem je zlepení kvality ivota zaměstnanců. Díky sázce na dlouhodobou práci a budování vztahu se zaměstnanci byla společnost Filson odměněna nízkou mírou fluktuace a můe se pynit tím, e více ne polovina jejích zaměstnanců s ní společně buduje firmu ji více ne 20 let. Dodrování pracovních standardů, lidských práv a budování dobrých vztahů s obchodními partnery je pro značku Carlson naprostou samozřejmostí.
V roce 2013 se firma stala dritelem vysoce prestiního ocenění TOP RATING udělovaného společností Dun & Bradstreet. Společnost se tak dlouhodobě řadí mezi nejlépe hodnocené společnosti v České republice.
V oblasti ekologie, vedle výroby ekologicky etrných produktů a v zavádění ekologických obalů klade značka Carlson důraz předevím na ekologicky etrnou výrobu. Při rekonstrukci závodu byly zlikvidovány stovky tun ekologických zátěí, které byly vytvořeny předchozími majiteli. Při zavádění nových technologií se firma zaměřuje (vedle výkonových parametrů) předevím na energetickou náročnost, aby neustále sniovala energetické zatíení výroby a tím etřila zdroje planety. Společnost Filson také dlouhodobě podporuje projekty dětských táborů.
ZAJÍMAVOSTI
200 vlastních produktů produkuje opavský závod firmy Filson
50% - a o tolik procent se podařilo firmě sníit cenu svých výrobků, které byly plněny do ekologicky méně zatěujících obalů, tzv. stand up pouches
minimálně 5 a 10 nových výrobků uvede značka Carlson ročně na trh
více ne polovina nynějích zaměstnanců buduje firmu přes 20 let
2015 - rok zaloení pobočky na Slovensku